fredag 10. desember 2010

Denne skolen er full av overraskelser

Det har skjedd mye siden sist. På tirsdag tro jeg og flere elever til Sørlandssenteret der vi fikk kjøpt inn litt julegaver :D Deilig å få noe unnagjort. Det var veldig hyggelig. Jeg kom litt i julestemning av å være der! Det slår aldri feil. Da vi kom tilbake på kvelden bar det inn til TV-stua for å se på håndball! Fikk ikke med meg alt, men Norge spilte suverent og vant med 10-11 mål mot Frankrike! (fjorårets sølvvinnere i VM). Litt av en prestasjon, spør du meg, men Norge slutter aldri å overraske positivt. Det satser jeg på at de gjør i kveld også når de skal spille mot Ungarn.

Andre som aldri slutter å overraske er de fantastiske lærerne våre på FHS. For på onsdag kveld i 11-tiden, da jeg forøvrig hadde sovnet, gikk brannalarmen. Det betydde for min del rett ut i 20 minusgrader i pysj og uten noe på beina. Jeg ble selvfølgelig kald, men er egentlig ganske overrasket over hvor lite kald jeg var, situasjonen tatt i betraktning. Da klokken nærmet seg halv tolv fikk vi beskjed om å møte i peisestua. Jeg hadde for min del mest lyst til å sove, så jeg troppet opp smått motvillig. Men da jeg fikk se hva som skjulte seg i rommet ble situasjonen en ganske annen. Lærerne holdt nemlig et skuespill for oss. De hadde alle kledd seg ut som karakterer fra “Jul i Skomakergata”! I løpet av skuespillet sang vi julesanger, fikk klementiner, boller, twist og kakao! Og jeg kommer aldri til å glemme da vår kjære rektor Gunnar sang “Hvem er denne karen?…” i hvit kjortel omkranset av julelys. Da begynner man å le. Høyt.

Nå smiler jeg. Kom hjem i går, i forbindelse med mammas 50-årsdag i helgen! Gleder meg masse! Godt å se familie og venner på Østlandet også, selv om jeg merker at jeg savner FHS-menneskene. Det er synd at jeg ikke får med meg elevkvelden til Multisport, for jeg regner med at den blir bra!

Og så håper jeg at DU har det bra?

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til du kommer tilbake, Marit! :D

    SvarSlett
  2. Awww, kjipt med brannalarm når man har lagt seg! Og så så kaldt det må ha vært, selv om du sier at det ikke var det.. Bra noe gøy skjedde etterpå, da:)

    Gleder meg til å se deg igjen <3

    SvarSlett
  3. Haha, det hørtes moro ut at lærerne faktisk hadde skuespill! Og han Gunnar.. moro! Kjipt med den brannalarmen, hørtes kaldt ut, men sånn er det vel bare. Du må gratulere mamman din maaasse med dagen fra meg/oss til helga :-)

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)