lørdag 30. oktober 2010

Det er fint å sjonglere med baller i lufta

De siste dagene har vært travle som alltid, derfor har det blitt lite med blogging. Det er et positivt tegn for min del, men jeg har forståelse for at det kan virke som om jeg har “glemt” dere der hjemme – noe jeg virkelig ikke har! For å lage en liten variasjon, velger jeg denne gangen å oppsummere uka i avsnitt. Kos deg :)

Låtskriving og kvintsirkel
Som jeg allerede nevnte i det forrige blogginlegget, har vi denne uka startet litt på et nytt tema: låtskriving. I den forbindelse har vi repetert den geniale kvintsirkelen flere ganger – jeg begynner å forstå den mer og mer :)

Julestemning
Som om ikke det var nok, har musikklinja begynt på julesanger! Tidlig sa du? Hvis du spør det komerse markedet, ville de nok sagt deg at det var akkurat på tide. Spør du jule- og desemberelskeren i meg, vil du nok bli møtt med et bekreftende blikk. Det ER for tidlig med julemarsipan og julesanger i oktober, men vi som går på musikklinja må gjøre noen unntak, rett og slett fordi tiden løper fra oss – og fordi det skjer så  mye annet spennende på denne skolen.

Skolestyremedlem og sangkurs
Dette er bare to av flere spennende baller jeg sjonglerer med i lufta for tiden. Tidligere i uka ble jeg nemlig valgt til elevrepresentanten i skolestyret! Jeg kan ikke si annet enn at det blir en utfordrende, rar og spennende oppgave å ta fatt på! Noe som mogså er tilfellet med sangkurset som jeg skal starte opp. Det hadde seg nemlig slik at musikkelskeren i meg ikke kunne la være å bli fristet av tanken på å lære bort litt sangteknikk og tanker om musikk og formidling til andre. Så som sagt, så gjort. “Musikk og sangteknikk” starter allerede i morgen! Jeg er superspent! Hvis du er kvinnelig elev ved skolen: Møt opp i musikkrommet 18.30!

Internasjonal elevkveld
I kveld var det elevene ved den internasjonale linja som stod for elevkvelden! Underholdende, allsidig, morsom og herlig! Det er vel ikke så mye mer å si om den enn at alle elevene fikk flagg i ansiktet for anledningen,samt  at brunost, melk og brød er populære stereotypier av nordmenn blant utlendinger.

Alle foto av Kim Richard Henden Klem, elev på Data media.


Håper alt er bra med deg/dere! Jeg har i hvert fall nok å ta tak i ;o)

1 kommentar:

  1. Ha en fin søndag! lykke til med sangen i kveld! Det er en fin blogg du har, Marit, og det er flinke folk på media-linjen som stadig tar foto! Det er gøy med alle bildene!

    ... og jeg skal kose meg med dugnad i dag!
    klem mamma

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)