onsdag 20. oktober 2010

Music makes my world go ‘round.

marit konsert

Solen skinner, jeg er glad, folkehøgskolelivet lever fortsatt opp til forventningene. Akkurat nå går dagene med på å planlegge elevkveld til helgen, sammen med verdens beste elevråd som jeg er så heldig å få være en del av. Temaet for kvelden er selvfølgelig kjendisparty! Ikke det at jeg er helt sikker på hvilken kjendis jeg skal kle meg ut som enda. Men det kommer. Stressing har jeg nærmest kuttet ut etter å ha flyttet sørpå. Jeg tror det er en blanding av at jeg nå befinner meg på et lite og koselig sted, og at folkehøgskolelivet generelt sett er svært lite stressende. Det er gøy og travelt, men ikke stressende.

I dag, for eksempel, har jentene på musikk live sunget og spilt for de litt eldre – som holder til på elddresenteret rett oppi gata. Selv om ikke alle responderte like tydelig på det vi formidlet til dem, virket det som om de koste seg. Det varmer å kunne glede erfarne og kloke hjerter :) Det varmer rett og slett å formidle noe man virkelig mener, og står fullstendig og helt innenfor – til mange andre. Du skjønner det ikke hvis du ikke har forsøkt, men når du har fått lov til å gjøre det, om ikke mer enn èn gang, så skjønner du hvor genuint herlig det er! Jeg elsker å formidle!

Derfor har det vært ekstra spesielt for meg å få muligheten til å fremføre “Hide” flere ganger den siste uken. Først på elevkvelden, så på eldresenteret. Det er som om teksten, og melodien vokser for hvert ansikt, hvert øre som hører på. Jeg får følelsen av at det jeg gjør betyr noe, for noen. Kanskje ikke allverdens, men så lenge noen får noe som helst igjen av å høre på den, har jeg nådd målet mitt.

Det er spesielt at sangen har gått fra å være en grå, akkapellabasert demoversjon til å bli arrangert for bass, trommer, vokal, gitar, piano og fiolin! Jeg hadde ikke turt å tenke den tanken da jeg skrev låta for fire år siden. Kanskje like greit? Livet er fylt til randen av positive overraskelser. Jeg kan ikke gjøre annet enn å takke og bukke.

Konserten vår så slik ut:







Alle foto er tatt av Kenneth Ajer Lunde, elev ved Data media.

Håper alle dere har det godt.
Fortsett gjerne å kommentere!

- Marit

2 kommentarer:

  1. Så morsomt at konsertene har vært vellykket! Jeg synes det er morsomt å se bildene fra konserten også, nå som jeg har hørt en del om forberedelsene. Musikk live er en herlig gjeng!

    SvarSlett
  2. ÅÅH! Så kult med Hide-sangen! Håper du får en sjanse til å spille den inn, sånn at jeg får hørt den med flere instrumenter, jeg og.

    <3

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)