tirsdag 23. november 2010

Etter noe fantastisk kommer noe annet fantastisk, og noe slitsomt.

Det er ikke ofte tiden står stille her på folkehøgskolen. I dag har jeg stort sett hatt planer hele dagen. Den begynte som vanlig med “undervisning”. (Jeg liker ikke å kalle det undervisning – for her lærer vi så mange koselige ting uten å tenke på prestasjoner og karakterer). Den “vanlige undervisningen” endret raskt karakter. Fjerde time fikk vi nemlig en god og stor overraskelse. Vi fikk beskjed om å vente i matsalen til klokka tolv, da fjerde time starter. Og når klokken nærmet seg skjønte vi mer og mer av hva som kom til å skje. Kjøkkenpersonalet bar ut de herligste sjokoladekaker og masse brus. Vi fikk selvfølgelig belønning for innsatsen vår i musikaluka! Vi klarer nemlig ikke å kvitte oss helt med musikalfølelsen enda, og etter kakene bar det opp til møtesalen for å se på bilder. Herlige mimringsøyeblikk :) Tusen takk, kjære, gode folkehøgskole!

DSC00680
Nam!

Etter dagens herlige overraskelse dro jeg på klementinjakt sammen med verdens beste Gunnhild. Vi fant mange, og vi fant billige! Ingen ting er som å kjøpe mange klementiner og betale lite :D Ikke det at jeg kjøpte noen, men det er viktig å bli glad på Gunnhilds vegne! Så snart klementinene var betalt for, bar det tilbake til skolen. Der fikk jeg planlagt litt til det neste musikk og sangteknikk-kurset jeg skal ha! Blir veldig bra, så alle jenter på FHS Sørlandet må bare se å komme! Derretter fikk jeg sånn ca. to minutters pause, før Karoline, Manna og jeg dro på Kommunehuset for å planlegge vinterens utenlandsturer! Gleder meg skikkelig, særlig nå etter å ha planlagt detaljer med to herlige jenter :) Når møtet var ferdig trosset vi kulden for å komme oss ned til matsalen. Der ventet middag, etterfulgt av biblioteksmøte. Når biblioteksmøtet var ferdig hadde jeg faktisk en hel time fri! Den brukte jeg til å… planlegge enda litt mer, samt å snakke i telefonen. Når timen var over bar det avgårde til elevrådsmøte. Koselig, men litt slitsomt etter en lang dag.

I morgen har jeg store planer om å ha litt færre planer. Vi får se hvor lenge det varer…

Håper alle koser seg hvor enn de er – livet på FHS er absolutt å anbefale, for dere som måtte lure på det.

Hvis dere har noen spørsmål rundt folkehøgskolelivet, så er det bare å stille i vei i kommentarfeltet under, så samler jeg de opp og skriver svar til dere :)

M.

3 kommentarer:

  1. Synes du burde ha skrevet hvor utrolig og fantastisk det var å snakke med meg og Ida på Skype. Hahaha :P

    SvarSlett
  2. Du har virkelig mye å gjøre! Men det virker som det bare er ting du synes er gøy - og det er bra:-) Jeg skjønner at du har det supert der nede. Hørte fra mamma at musikalen var kjempebra og at du sang utrolig fint. Satser på at du gjentar noen av sangene for oss som ikke fikk dratt til Sørlandet musikaldagen.
    Savner deg. Gleder meg til vi ses igjen:-)
    Stooor klem

    SvarSlett
  3. Julie: Det synes jeg og! Beklager =/ Men jeg kan sikkert skrive et dikt om det i stedet for, sånn for å kompensere ;) Or whatcha say? (Hide & seek, vettu - det er sangen vår, det).

    Kleeeeeeeeeeeeeeeem <3

    Monica: Det er veldig gøy her nede, ja. Du skal få lov til å høre noe av det som blir sunget! Er bare koselig. Gleder meg til vi sees jeg og :D

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)