fredag 12. november 2010

I’m turning myself upside down

Nå er låtskrivingsprosessene satt i gang for fullt her på FHS Sørlandet. De siste to dagene har nemlig musikklassen hatt besøk av godeste Kari Kleiv. Hun lærte bort enormt mye, nesten så mye at det er vanskelig å oppsummere alt her i bloggen. I starten av kurset lærte vi litt om rim, rytme, komposisjon (rimmønster), bridge, tematikk osv. Ikke nok med at denne herlige personen hadde kopiert opp stensiler til oss, hun gav oss til og med en perm og skrivebok hver. Det gjør ikke låtskriving mindre inspirerende, akkurat.

Gårsdagen var en mye mer utøvende dag. Jeg tror jeg aldri har vært med på noe så intenst, men gøy i hele mitt liv. Vi fikk i oppgave å skrive en låt, med veiledning fra Kari underveis. Det resulterte i mange, lange timer. Da den ene og den andre musikkeleven dro hjem til frihelg, fortsatte Kari å jobbe med oss som var igjen. Det endte med at vi jobbet med en låt sammen, helt til klokka ti på kvelden! Du kan tro jeg var trøtt og glad da jeg la meg! Låta har ingen tittel, men jeg ble i hvert fall veldig fornøyd med den.

Tusen takk til Kari Kleiv for to inspirerende dager! Keep on working :o)

kkleiv 001 kkleiv 004

kkleiv 005

Se, så fin låt!

kkleiv 010

Pappa har rett, jeg blunker alltid. Men jeg er glad, i hvert fall.

Nå skal jeg til kjæresten og ha en avslappende helg.

Peace out from Birkeland.

2 kommentarer:

  1. elsker bloggen din, Marit! :) kos deg masse i helga, så ses vi til søndag<3 Helle;)

    SvarSlett
  2. Så koselig, Helle :D Jeg er så glad i deg, jente <3

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)