tirsdag 2. november 2010

Jeg synger en sang og drikker kakao dagen lang

Livet smiler igjen på FHS Sørlandet :) Sang- og musikkurset mitt har så langt fått en flying start :) Mye bedre enn jeg turte å håpe på! 15 håpefulle jenter troppet opp på musikkrommet en mørk søndagskveld. Vi snakket litt om grunnleggende teknikk og oppvarming, i tillegg til at jentene fikk lov å prøve seg på noen øvelser. De som utførte øvelsene hadde det gøy, og det er kanskje noe av det viktigste innenfor sang: Det skal være lystbetont! Mot slutten av økta diskuterte vi låta “Shoreline”, opprinnelig utgitt av det svenske bandet Broder Daniel, men også covret av den svenske singer/songwriteren Anna Ternheim. Klikk på artistnavnene for å høre versjonene :)

Kakao og sang 001
Slik så plakaten for 1. kursdag ut! Jeg hadde selvfølgelig glemt å skrive hvor jentene skulle møte opp, men de fant heldigvis frem!

Det er så utrolig spennende at en låt kan få to så forskjellige liv! Og derfor har jeg allerede i dag plukket ut flere original/coverlåter som jeg vil presentere i de nærmeste kursdagene mine. De aller første presenteres allerede torsdag kl. 20.00 under 2. kursdag! Så hvis du er jente på folkehøgskolen vet du hva du kan bruke tiden din på den kvelden :D

Det er i det hele tatt ganske mye å bruke kveldene sine på her på skolen. Fortiden kan det se ut som om strikke- og hekleepidemien er i ferd med å ramme en stor andel av jentene som går her. Og denne uken har vi besøk fra Bibelskolen i Grimstad, som skal ha mange spennende møter for oss. De hadde et allerede i kveld, som store deler av jentegjengen min (som nå heter Fiskebollene, ikke spør hvorfor) deltok på. Før møtet hadde vi imidlertid en høstlig og herlig kakaokveld!

Bare se her:

Kakao og sang 007 Kakao og sang 009Kakao og sang 010 Kakao og sang 006Kakao og sang 004  Kakao og sang 013

Håper dere nyter gode høstdager :)

Husk å drikke kakao!

- Marit

1 kommentar:

  1. Nå fikk jeg lyst på kakao!

    Dere har skjønt hvordan mørke høstkvelder skal tilbringes!

    klem fra mamma

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)