mandag 29. november 2010

Stemningsfulle Sørlandet

I dag har vært stemningens dag er på Sørlandet. Vi våknet opp til sur vind og tett snødriv. Og da vi gikk over skoleplassen kunne vi se den tente julegranen her i bygda. En skulle nesten tro at 1. desember kom litt tidlig, stemningen var i hvert fall ikke til å ta feil av: Skikkelig, skikkelig julestemning :) Den minket ikke akkurat da vi sang første vers av “Tenn lys” og tente det første adventslyset på morgensamlingen.

Selv om julestemningen gjorde seg mest gjeldende i de søte morgentimer, kan man ikke akkurat si at tilværelsen mangler stemning. Det skjønner du hvis du ser disse herlige bildene av sollyset som ble tatt for få minutter siden.

 

solskinnsnovemberdag2911 001  solskinnsnovemberdag2911 003 solskinnsnovemberdag2911 004 solskinnsnovemberdag2911 006 solskinnsnovemberdag2911 007 solskinnsnovemberdag2911 008

Jeg elsker vintersollys!

Hvilken stemning er mest fremtredende hos deg om dagen?

Marit.

3 kommentarer:

  1. Nå har jeg endelig fått lest litt på bloggen din igjen! Stas:) Bra at du er så flink til å oppdatere. Forresten skikkelig vintervær hjemme også nå, men kan dessverre ikke skryte av det:( Bare et irritasjonsmoment.

    Klem <3

    SvarSlett
  2. Her er det adventsstemning, med stjerne i vinduet, adventslys og klementiner!
    ...og så er det mørkt og kaldt!

    Du er flink til å ta masse bilder. Fortsett med det, marit!

    Klem mamma

    SvarSlett
  3. Stine: Synd at snøen bare irriterer deg, selv om jeg har god forståelse for det! Bra du har fått lest litt her inne! Bare å titte innom videre - jeg er i skikkelig bloggetåke for tiden, så kommer en del oppdateringer! :) Håper alt er bra med deg!

    Mamma: Høres ut som skikkelig adventstemning :D Jeg tenkte jeg skulle få tak i noen nisser og adventsstake og slikt - men vi får se! Jeg skal fortsette å ta bilder, vet du :)

    SvarSlett

Her kan du skrive en kommentar til innlegget :)